Jakie witaminy korzystnie działają na nasze oczy?

Dbanie o wzrok przedłuży wyraźne widzenie i uchroni nas przed poważnymi chorobami. Należy regularnie odwiedzać lekarza okulistę, który będzie kontrolował stan naszych oczu, ale sami również możemy działać, aby zapewnić organizmowi wszystkie potrzebne witaminy i mikroelementy. Są one niezbędne dla prawidłowego ruchu gałek ocznych, nawilżenia oka i dobrego widzenia. Jakie witaminy powinny znaleźć się w naszej diecie?

Dlaczego zdrowa dieta jest taka ważna?

W czasach, gdy spędzamy godziny przed komputerami i ekranami smartfonów, dbanie o zdrowy wzrok wydaje się szczególnie ważne. Wizyty w salonie optycznym, gdzie lekarz okulista skontroluje ostrość widzenia, a optyk dobierze okulary lub soczewki to niezbędny krok, jeśli zauważyliśmy problemy z widzeniem.

Niezależnie od wieku i stanu zdrowia powinniśmy dbać o zrównoważoną i bogatą w warzywa i owoce dietę. To podstawa zdrowia każdego układu i organu, ale warto wiedzieć, które witaminy są szczególnie wskazane przy problemach ze wzrokiem. Należy też pamiętać, że ruchem gałek ocznych kierują mięśnie, które tak jak i te w innych miejscach na ciele, również wymagają substancji odżywczych do działania. Czy popularne przekonanie, że marchewka jest najważniejszym warzywem, jeśli chodzi o ostrość widzenia ma rację bytu?

Witaminy a ostrość widzenia

Okazuje się, że marchewka to jedno z tych warzyw, które na stałe powinno zagościć w naszych daniach. Poza słynną witaminą A i beta-karotenem, które mają zbawienny wpływ na ostrość widzenia oraz profilaktykę zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej, ma w sobie również rodopsynę. To barwnik, który pomaga lepiej widzieć po zmroku i przy słabym świetle.

Niezbędne są również witaminy z grupy B oraz witamina C, które poprawiają odporność komórek organizmu i regulują produkcję łez, a także eliminują wolne rodniki. Witamina D wpływa na ciśnienie wewnątrz gałki, a witamina E to niezwykle ważny przeciwutleniacz. Nie można zapomnieć o luteinie, która wpływa na zdrowie siatkówki oka. Mięśnie wokół gałki zyskają po dostarczeniu organizmowi sodu, wapnia i potasu.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.